Mikä on pilvivaihteisto?

Jaksot

Siirrä puhelinpalvelusi meille jo tänään

Pidä numerosi, autamme sinua muutossa ja aloitamme heti.

Pilvipuhelinvaihde on matkapuhelinvaihde, joka on paljon muutakin kuin vain tekniikka, joka yhdistää yrityspuhelut. Pilvipohjaisen puhelinvaihteen avulla yrityksesi saa yhden ratkaisun kaikkeen viestintään: chatista ja puheluista neuvottelupuheluihin ja videoihin.

Pilvipalvelinvaihde – enemmän kuin pelkkä puhelinpalvelu

Pilvipuhelinjärjestelmä tai virtuaalinen PBX on nykyaikainen PBX, joka hoitaa yrityspuhelintoimintaa. Vanhempien versioiden tapaan se ei ole fyysisesti sidottu kiinteään puhelinvaihteeseen, vaan se sisältää kaikki perinteisten fyysisten puhelinvaihteiden tarjoamat puhelinominaisuudet sekä joukon tehokkaita digitaalisia viestintätyökaluja, joista osa on mahdollista vain pilvipalvelun ansiosta.

Tämän päivän pilvipohjaiset keskukset mahdollistavat monenlaisia viestintäpalveluita – digitaalisista puhe- ja videopuheluista, neuvotteluryhmistä, tekstiviesteistä sekä puhe- ja videoviesteistä ääniviestipalveluun, joka muuntaa kaikki viestit sähköpostiksi, ja paljon, paljon muuta.

Miten pilvivaihteisto toimii?

Pilvipohjainen puhelinvaihde perustuu pilvessä olevaan ohjelmistoon. Voit soittaa ja vastaanottaa puheluita Voice over IP (VoIP) -puhelimella, aivan kuin puhelinvaihde olisi toimistossasi (mutta sinun ei tarvitse varata tilaa fyysiselle puhelinvaihteelle).

Pilvipuhelinvaihteen tärkein etu on itse palvelun merkittävä laatuero. PBX-palveluntarjoajasi valvoo, ylläpitää ja päivittää palveluja pilvipalvelussa jatkuvasti, mikä takaa, että käytössäsi on aina uusinta tekniikkaa ja ominaisuuksia.

Pilvipohjaisen vaihdon älykkäät ominaisuudet

Hyvässä pilvipuhelinvaihteessa on useita älykkäitä ominaisuuksia, jotka helpottavat ja tehostavat työpäivääsi ja parantavat viestintääsi asiakkaiden kanssa.

Joitakin pilvipalvelukeskuksen älykkäitä ominaisuuksia:

  • Tila – määritä profiilit niin, että tiedät aina, milloin kollegasi ovat tavoitettavissa, ja he puolestaan näkevät, oletko esimerkiksi lounaalla tai toimistossa.
  • Puhe- ja videopuhelut – soita kollegoille tai järjestä videoneuvottelu asiakkaiden kanssa.
  • Pikaviestit – vahvistaa sisäistä yhteistyötä, koska voitte kirjoittaa toisillenne helposti ja nopeasti sisäisesti.
  • Lähetteet – Kun sinulla on töissä kaikki kädet täynnä, on vaikea pitää puhelintasi silmällä. Kun tekemistä on paljon, on valtava apu, jos joku muu voi vastata puheluihin. Siirrä puhelut siis yksinkertaisesti eteenpäin ja yhdistä soittaja.
  • Painikkeiden valinta ja IVR – Hotellin tai kahvilan pitäjille IVR on loistava keino erilaisten älykkäiden painikkeiden valintojen määrittämiseen . Kun soittaja voi valita, painaako hän 1 varatakseen pöydän vai 2 varatakseen hotellihuoneen, sinä ja asiakkaasi säästätte aikaa ja energiaa, kun vieraat voivat helposti tavoittaa oikean henkilön. Muista myös nauhoittaa mukava tervetuliaisviesti, joka toistetaan, kun kaikki linjat ovat varattuja eikä kukaan voi vastata.
  • Puhelujen tallennusPuhelujen tallennus on erittäin arvokas ominaisuus tukiosastolle. Voit yksinkertaisesti tallentaa kaikki puhelut, joita voidaan sitten käyttää dokumentaationa tai uusien työntekijöiden koulutusvälineenä.

Pilvipalvelun 8 tärkeintä etua

1. helppo skaalata ylös- ja alaspäin

Fyysiset puhelinvaihteet ovat määritelmällisesti rajallisia. Isännöidyt ja paikalliset alustat edellyttävät investointeja laitteistoon ja kiinteään infrastruktuuriin. Näin kapasiteetti on rajallinen, mikä vaikeuttaa tilapäisten kysyntäpiikkien hallintaa. Käyttäjämäärää on myös vaikea skaalata ylös- ja alaspäin.

Pilvipohjainen puhelinvaihde perustuu sen sijaan pilvipalvelimessa olevaan ohjelmistoon, jonka kapasiteetti on käytännössä rajaton. Palveluntarjoajasi voi siis tarjota riittävästi verkkokapasiteettia, jotta varmistat, että aina riittää tarpeeksi. Nykyaikaisen pilvipuhelinvaihteen, jossa on lisenssipohjainen liiketoimintamalli, avulla voit vähentää kulujasi nopeasti, jos yrityksesi joutuu vähentämään henkilöstöä. Lisäksi vältyt fyysisiin kytkimiin liittyviltä laitteistokustannuksilta.

2. säästät rahaa

Joustava, skaalautuva pilvipalvelu tarkoittaa, että sinun tarvitsee maksaa vain juuri tarvitsemastasi kapasiteetista. Voit helposti hankkia ja peruuttaa palveluita työntekijöille ja maksaa lisensseinä, jotka voidaan helposti peruuttaa, jäädyttää tai siirtää käyttäjien välillä.

Sen lisäksi, että vältät laitteistoon tai infrastruktuuriin käytettävät valtavat kertakorvaukset, alennat myös yleisiä kokonaiskustannuksiasi. Pilvipohjaiset palveluntarjoajat voivat pitää hinnat alhaalla, koska ne ostavat resursseja irtotavarana huomattavasti pienemmillä summilla, ja ne myös ylläpitävät alustojaan kustannustehokkaammin.

3. helppo hallinnoida ja käyttäjäystävällinen

Pilvipuhelinvaihde on helppo räätälöidä tarpeisiisi, ja koska se on virtuaalinen, voit soittaa ja vastaanottaa puheluita aivan kuin puhelinvaihde sijaitsisi fyysisesti työpaikallasi – mutta sinun ei tarvitse hallita sitä itse. Koska nykyaikainen pilvipuhelinlaitteisto on rakennettu itsepalvelua varten, sinulla on aina täysi hallinta ja voit hyödyntää puhelinvaihteen tilastoja parhaalla mahdollisella tavalla.

4. jatkuvasti päivitetty ohjelmisto – et tarvitse ylläpitoa.

Voit olla rauhassa tietäen, että ohjelmistosi päivitetään jatkuvasti. Päivitykset ilmestyvät järjestelmääsi automaattisesti, ja käytössäsi on aina uusin ja paras ohjelmistoversio.

5. helppo integroida muihin järjestelmiin, kuten CRM-järjestelmään.

Pilvipohjaisen PBX-palvelun avulla on myös paljon helpompi integroida PBX-palvelut muihin käyttämiisi pilvipohjaisiin sovelluksiin. Voit esimerkiksi yhdistää puhelinvaihteen kalenteriisi tai integroida IP-puhelinpalvelun, CRM:n ja asiakaspalvelun toisiinsa. Pilvipuhelinjärjestelmä on yksinkertaisesti moderni viestinnän ja yhteistyön keskus, joka antaa yrityksellesi konkreettisen kilpailuedun.

6. se edistää sisäistä yhteistyötä ja lisää tuottavuutta.

Virtuaalisen puhelinvaihteen avulla tiimisi on myös paremmin varustautunut sisäiseen yhteistyöhön, ja tuottavuutesi paranee. Monien ominaisuuksien, kuten chatin, videoneuvottelujen ja muihin järjestelmiin integroitujen toimintojen ansiosta työpäivistä tulee helpompia ja tehokkaampia.

Oikea virtuaalisen puhelinvaihteen valinta helpottaa sisäisen viestinnän hallintaa. Mukauta tavoitettavuutesi, pääset helposti käsiksi kollegoiden yhteystietoihin ja voit keskustella työtovereiden kanssa.

7. tarjoat parempaa asiakaspalvelua

Saat enemmän tyytyväisiä asiakkaita! Miten teet sen? Älykkäiden lähetteiden ja vuorovaikutteisen äänivastauksen (IVR) avulla asiakkaasi saavat nopeampaa ja parempaa apua ja pääsevät suoraan oikean henkilön puheille. Ja jos paikalla ei ole ketään vastaamassa puheluun, hyvä puhelinvaihde helpottaa oikean IVR-viestin määrittämistä ja aktivoimista, jotta asiakkaat saavat tietää, mistä on kyse.

8. etätyön helpottaminen

Koska pilvipuhelinjärjestelmä on mobiili, sinä ja työntekijäsi voitte vastata puhelimeen ja siirtää puheluita, olittepa sitten matkoilla, työskentelitte kotoa käsin tai seisoitte lounasjonossa. Toisin sanoen virtuaalinen PBX helpottaa etätyöskentelyä kotoa käsin tai liikkeellä ollessa. Pilvipuhelinlaitteisto antaa sinulle vapauden, sillä kaikki PBX-toiminnot ovat käytettävissä matkapuhelimessasi. Voit muuttaa aukioloaikoja, säätää tavoitettavuuttasi ja siirtää puheluita. Se helpottaa työpäivääsi missä ikinä oletkin – olitpa sitten kotitoimistossasi tai junassa.

Tiivistelmä

Kaikenkokoiset yritykset tarvitsevat nykyään pilvipuhelinjärjestelmää. Voit työskennellä joustavammin ja tehokkaammin, parantaa asiakaskokemusta ja käyttää monia älykkäitä ominaisuuksia liiketoimintasi edistämiseksi. Saat myös täyden määräysvallan puhelinpalveluihisi. Sinä päätät, mikä numero näytetään, kun soitat jollekin, ja mistä numerosta tai numeroista sinut tavoittaa. Ja jos olet poissa töissä, voit määrittää etukäteen, mitkä puhelut haluat ottaa vastaan ja mitkä puhelut ohjataan kollegalle. Mahdollisuuksia on käytännössä loputtomasti.

Aloita Telavoxin kanssa jo tänään!

Keskustele asiantuntijoidemme kanssa tai osta nyt ja koe rajoittamaton liiketoimintakutsu.