Softphone on ohjelma, jonka avulla voit käyttää tietokonetta puhelimena. Tietokoneessa oleva softapuhelin toimii aivan kuten tavallinen puhelin – voit valita puhelinnumeroita, soittaa lähteviä puheluita, vastaanottaa puheluita ja soittaa puheluita aivan kuten normaalisti (mutta suoraan tietokoneen kautta).
Pehmopuhelimessa on samat toiminnot kuin tavallisessa puhelimessa (yleensä enemmän!), ja se helpottaa sekä sisäistä viestintää että asiakaspalvelua. Se on älykäs ratkaisu niille, jotka työskentelevät tietokoneen ääressä ja puhuvat paljon puhelimessa.
Useimmat nykyiset yritykset ovat siirtyneet lankapuhelimista IP-puhelimiin. Monet yritykset käyttävät kuitenkin edelleen fyysisiä puhelimia toimistosta soitettaviin puheluihin. Vanhoja tapoja voi olla vaikea rikkoa, mutta tapa vastata tietokoneen sijasta vanhaan puhelimeen on sellainen, jonka pitäisi muuttua.
Vanhentuneista fyysisistä puhelimista luopumisella ja sen sijaan softapuhelimen valinnalla on useita etuja. Puhelimen avulla voit hyödyntää ominaisuuksia, jotka parantavat huomattavasti yrityksesi asiakaspalvelua ja viestintää.
Mikä on softapuhelin?
Softphone on ohjelmisto eli tietokoneeseen tai tablettiin asennettava ohjelma, jonka avulla voit käyttää laitetta samalla tavalla kuin mitä tahansa muuta puhelinta.
Kun kirjaudut Softphone-puhelimeesi Telavoxin kautta, sinua tervehtii yksinkertainen käyttöliittymä, jossa näet kaikkien kollegojesi tilan, voit valita puhelinnumeroita, soittaa ja siirtää puheluita sekä vastata ulkopuolelta tuleviin puheluihin. Ainoa ero on se, että puhelut kulkevat tavallisen puhelinverkon sijasta internetin kautta.
Kuinka käyttää softapuhelinta?
Pehmopuhelimella voit käyttää tietokonetta kaikkeen siihen, mitä normaalisti teet älypuhelimella. Pehmopuhelinta käytetään useimmiten yhdessä VoIP/IP-puhelimen kanssa, joka on tapa soittaa puheluita internetin kautta.
Jotta yritys voisi käyttää softapuhelinta, se tarvitsee VoIP-palveluntarjoajan, joka voi itse välittää puhelut verkon kautta. Pehmopuhelimen käyttäjä tarvitsee kuitenkin vain internetin – ja kuulokkeet!
Lue lisää: VoIP ja SIP – mitä eroa niillä on?
Mitkä ovat softphonen edut?
Softphonen käyttämisessä yrityksissä on monia etuja:
1. se on halpa
Pehmopuhelin ei vaadi paljon kalliita laitteistoja, kuten kiinteä puhelinvaihde, tai edes sitä, että jokaisella työntekijällä on oma älypuhelin. Fyysiset puhelimet ovat kalliita ostaa, asentaa ja ylläpitää. Ei yksinkertaisesti ole mitään syytä pitää fyysistä puhelinta, kun käytössä on IP-puhelin.
Pehmopuhelimet perustuvat ohjelmistoon ja toimivat tietokoneella. Tämä tarkoittaa, että ne ovat paljon tehokkaampia kuin fyysinen puhelin. Softphonen avulla saat jatkuvia päivityksiä ja monia ominaisuuksia ilman lisäkustannuksia. Se on yksinkertainen, kustannustehokas ja luotettava ratkaisu.
2. Järjestät viestinnän
Pehmopuhelimen käyttäminen tarkoittaa, että liikekontaktiesi tarvitsee muistaa ja valita vain yksi numero. Näin sinut on helpompi tavoittaa missä tahansa oletkin, ja viestintäesteet vähenevät.
Pehmopuhelin on yhtä lailla väline asiakkaillesi kuin sinullekin. Asiakkaasi ansaitsevat nopeat ja luotettavat vastaukset, ja sinä ansaitset helppokäyttöisen ratkaisun. IP-puhelinpalvelu säästää aikaa ja lisää asiakastyytyväisyyttä.
3. se on nopea aloittaa
Asenna ohjelmisto, kirjaudu sisään ja kytke kuulokkeet – ja voit alkaa käyttää tietokonetta puhelimena heti.
4. se on helppo päivittää
Koska softapuhelin on ohjelmisto, se on helppo päivittää, joten tietokoneellasi on aina puhelimen uusin versio.
5. Se toimii saumattomasti muiden järjestelmien kanssa.
Pehmopuhelimen avulla voit helposti integroida puhelinvaihteen esimerkiksi CRM-työkaluun ja nähdä nopeasti tiedot soittajasta.
6. se yhdistää työntekijät, missä tahansa he ovatkin.
Pehmopuhelimet helpottavat paljon liikkeellä olevien kollegojesi yhteydenpitoa. He voivat kommunikoida kollegoidensa ja asiakkaidensa kanssa käyttäen samaa puhelinnumeroa kuin jos he olisivat toimistossa. Tämä edistää saumatonta viestintää ja parempaa asiakaskokemusta.
Pehmopuhelimessa on runsaasti ominaisuuksia yhdessä paikassa. Saat vertaansa vailla olevan yleiskuvan kollegoistasi, voit ottaa heihin helposti yhteyttä ja selvittää, milloin työntekijäsi ovat käytettävissä (tai eivät ole). Näin voit opastaa asiakkaitasi ja vastata heidän kysymyksiinsä nopeammin.
Pehmopuhelimella saat tämän ja paljon muuta ilman, että sinun tarvitsee pudottaa tietokonettasi tai jahdata ihmisiä ympäri toimistoa.
7. Telavoxin softapuhelimessa on paljon hienoja ominaisuuksia.
Chat, tekstiviestit, neuvottelupuhelut, puhelunsiirto, puhelutallennus, yhteystietoluettelot ja videopuhelut – nämä ovat vain joitakin Telavoxin älykkäistä ominaisuuksista.
Tilastoraporttien kaltaisen työkalun avulla voit suunnitella puhelinvaihteen henkilöstöä. Älykkään puhelinvaihteen henkilöstöresurssien avulla työntekijöilläsi on parempi työtilanne – he eivät joudu stressaantumaan satojen puhelujen odottamisesta. Näin voit varmistaa, että asiakkaasi saavat nopeat ja ammattimaiset vastaukset.
8. se on ympäristöystävällinen
Pehmopuhelimien valinnalla fyysisten puhelinten sijaan on myös ympäristöetuja. Elektroniikkaromu on kasvava ongelma: myrkylliset materiaalit, ilmakehän pilaantuminen ja vesistöjen saastuminen ovat vain joitakin vaikutuksia. Joka vuosi heitetään pois yli 150 miljoonaa puhelinta, mutta vain 12,5 prosenttia tästä sähköisestä jätteestä kierrätetään.
Näin ollen ei ole tarpeen edistää planeettamme roskaantumista hankkimalla tarpeettomia muovisia vempaimia. Tietokone tekee työnsä ja tekee sen kaikin tavoin paremmin. Siksi softapuhelimet ovat fiksu valinta – yrityksesi ja planeettamme kannalta!
Pehmopuhelin on helppo ja yksinkertainen ratkaisu yritysten viestintään!