Tehosta sähköistä kaupankäyntiäsi oikealla puhelinratkaisulla

Jaksot

Siirrä puhelinpalvelusi meille jo tänään

Pidä numerosi, autamme sinua muutossa ja aloitamme heti.

Sähköisen kaupankäynnin yritykset kukoistavat, eikä ala näytä hidastuvan. Mutta pystytkö pysymään kasvavan kysynnän perässä? Yksi tapa keventää taakkaa on käyttää viestintäratkaisua, joka helpottaa sekä asiakkaiden että henkilöstön elämää.

Sähköinen kaupankäynti vahvistuu entisestään

Sähköinen kaupankäynti eli kaikki yritysten tai kuluttajien internetissä tekemät kaupalliset liiketoimet lisääntyvät jatkuvasti vuosi vuodelta. Viime vuosina internetin nopeudet ovat nopeutuneet, mikä helpottaa asiakkaiden tyytyväisyyden säilyttämistä paremman verkkokäyttäjäkokemuksen ansiosta. Samaan aikaan sähköisen kaupankäynnin yrityksistä on tullut entistä kehittyneempiä, ja ollakseen kilpailukykyinen on täytettävä verkko-ostajien yhä korkeammat vaatimukset.

Ja kuluttajat todella rakastavat verkko-ostoksia! Kun Riksbanken tutki ruotsalaisten maksutottumuksia vuonna 2020, 66 prosenttia heistä kertoi ostaneensa tavaroita ja palveluita verkosta viimeisen kuukauden aikana. Vuonna 2021 maailmanlaajuinen verkkokaupan myynti oli noin 4,9 biljoonaa dollaria. Tämän luvun odotetaan kasvavan 50 % seuraavien neljän vuoden aikana noin 7,4 biljoonaan dollariin vuoteen 2025 mennessä.

Onnistunut sähköinen kaupankäynti edellyttää hyvää viestintää

Menestyäksesi sähköisen kaupankäynnin maailmassa yrityksesi eri osien on oltava toisiinsa kietoutuneita. Verkkokauppasi ja verkkopalvelusi on integroitava tiiviisti varastoon, jakeluun, logistiikkaan ja asiakaspalveluun. Jotta tämä onnistuisi, tarvitset viestintäratkaisun, joka yhdistää osat yhdeksi järjestelmäksi ja saa ne toimimaan sujuvasti yhdessä. Mennäänpä tarkemmin asiaan!

VINKKI: Jos etsit parhaita viestintäratkaisuja vähittäiskauppaan, rakastat tätä blogikirjoitusta!

Älykäs ja helppo viestintä VoIP:n ja UCaaS:n avulla

Erityinen puhelinratkaisu voi auttaa kaikenkokoisia verkkokauppayrityksiä hallitsemaan viestintänsä. Kun yhä useammat yritykset ovat siirtyneet käyttämään pilvipalveluja, ne ovat myös havainneet VoIP:n (Voice over Internet Protocol) edut. VoIP tarjoaa enemmän ominaisuuksia kuin tavallinen PBX, ja sen avulla voit helposti soittaa saapuvia ja lähteviä puheluita internetin kautta.

Useimmat nykyaikaiset yritykset tarvitsevat kuitenkin nykyään enemmän kuin VoIP:n ja keinon luoda saumattomampaa viestintää kaikissa kosketuspisteissä. VoIP:n evoluutio on UCaaS (Unified Communications as a Service), joka vie viestinnän seuraavalle tasolle. Se tarjoaa entistäkin enemmän vaihtoehtoja ja mahdollisuuden yhdistää useita viestintäkanavia yhdelle alustalle, kuten puhelin-, tekstiviesti-, sähköposti-, chat- ja muita kanavia. Kuten tarkastelemme myöhemmin tässä artikkelissa, hyvä puhelinratkaisu on sähköisen kaupankäynnin yrityksille välttämätön sujuvan sisäisen ja ulkoisen viestinnän kannalta.

Parannettu ulkoinen viestintä ja asiakastuki

Vaikka asiakkaasi tekisivät ostoksia vain verkossa eikä sinulla olisi fyysistä myymälää, he odottavat täydellistä asiakastukea. HubSpotin mukaan 33 prosenttia kuluttajista ottaa mieluummin yhteyttä yrityksen asiakaspalveluun sosiaalisen median kautta kuin puhelimitse. Tämä tarkoittaa kuitenkin sitä, että suurin osa asiakkaista soittaa edelleen mieluummin, joten mahdollisuus ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse olisi säilytettävä.

UCaaS:n avulla asiakkaasi voivat ottaa sinuun yhteyttä haluamallaan alustalla. Koska kaikki viestintäkanavasi ovat yhteydessä toisiinsa, asiakas voi ottaa sinuun yhteyttä verkkosivuston live-chatin kautta ja jatkaa keskustelua myöhemmin sähköpostitse.

Voit myös ottaa tilauksia vastaan ympäri vuorokauden ja ottaa käyttöön itsepalveluvaihtoehtoja, kuten chat-robotit, jotka voivat auttaa vastaamaan kysymyksiin työajan ulkopuolella. Asiakkaat voivat näin saada apua, vaikka asiakastukitiimisi olisi lähtenyt päiväksi.

7 syytä, miksi tiimisi rakastaa UCaaS:ää

UCaaS mahdollistaa nopean ja helpon viestinnän sekä sisäisesti että ulkoisesti yhdistämällä puhelin-, videoneuvottelu-, viesti- ja yhteistyövälineet yhdelle alustalle. Tässä on 7 syytä, miksi tiimisi tulee rakastamaan UCaaS:ää.

1. Yksiköiden väliset yhteydet

Koska kyseessä on pilvipohjainen ratkaisu, työntekijäsi voivat työskennellä toimistosta käsin tai etänä, mutta heillä on silti pääsy kaikkiin sisäisiin tietoihin. Työntekijät voivat osallistua videokokouksiin, koulutus- tai neuvottelupuheluihin, keskustella kollegoidensa kanssa jne. ja saada saman kokemuksen sekä erinomaisen videolaadun.

2. neuvonta

Puhelujen reititys osastojen välillä on nyt helpompaa. Haluatko, että toimistoon soittava asiakas yhdistetään suoraan varastoon? Se ei ole ongelma. Jos linja on varattu, voit siirtää asiakkaan toiselle linjalle tai osastolle. Näin säästät työntekijöidesi aikaa, ja asiakkaasi arvostavat sitä, että heidät yhdistetään suoraan oikeaan henkilöön.

3. skaalautuvuus

Koska kaikkea hallinnoidaan pilvipalvelussa, on helppo skaalata toimintaa ylös- ja alaspäin. Sähköisen kaupankäynnin yrityksissä on tyypillisesti kausivaihtelua, ja monissa yrityksissä on huippuja joulun ja mustan perjantain kaltaisten juhlapyhien aikana. UCaaS on suureksi avuksi, sillä agentteja on helppo lisätä tai poistaa kausittaisten työnkulkujen mukaan.

Telavoxin kaltaisilla hyvämaineisilla UCaaS-ratkaisuilla maksat vain siitä, mitä todella käytät – eikä ylläpitoa tarvita.

4. Automaatio

Yksi hyödyllisimmistä ominaisuuksista on automaatio. Automatisoimalla toistuvat tehtävät työntekijäsi voivat käyttää enemmän aikaa monimutkaisiin tehtäviin. Tulet näkemään positiivisia vaikutuksia, kuten korkeamman tuottavuuden ja onnellisemmat työntekijät. Sähköisen kaupankäynnin yrityksissä saatat kokea automaation käytön erityisen hyödylliseksi seuraavissa tehtävissä:

  • Yhteystietojen haun käyttäminen nähdäksesi, kenen kanssa puhut.
  • Keskustelujen ja yhteystietojen merkitseminen
  • Raportin tila
  • Viimeistelyajan käyttäminen ja ajan saaminen hallinnolle puhelujen välillä.
  • Päivitä asiakkaan tiedot
  • Tilastojen seuraaminen
  • Ohjelmoitavuuden käyttäminen tietojen saamiseksi sähköisen kaupankäynnin alustalta

5. Tehokkuuden maksimointi

Asiakaspalvelupäälliköt rakastavat sitä, miten helppoa on seurata asiakaspalvelutiimin suorituskykyä ja miten jononhallinnan avulla he voivat helposti lisätä tarvittaessa lisää henkilökuntaa jonoon.

6. Mobiilin mukauttaminen

Toinen etu on sen mobiiliystävällisyys. Kaikki työntekijät voivat kirjautua järjestelmään ja tehdä yhteistyötä kollegoidensa kanssa riippumatta siitä, käyttävätkö he pöytäkonetta, kannettavaa tietokonetta, tablettia vai älypuhelinta. Kunhan sinulla on internet-yhteys, voit hallita asiakaskohtaamisia jopa puhelimellasi.

7. Integrointi muihin järjestelmiin

Käytätkö CRM-järjestelmiä, kuten Salesforcea, MS Dynamics 365:tä tai HubSpotia? Puhelinpalvelun integroiminen CRM-järjestelmään tekee ihmeitä sisäisille prosesseillesi, ja tiimisi saa aina ajantasaiset analyyttiset tiedot.

Tiivistelmä

Sähköinen kaupankäynti on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosina. Viestintäratkaisusi on vastattava odotuksia, jotta se pysyy mukana ja tarjoaa sitä, mitä asiakkaasi haluavat. UCaaS:n avulla valmistaudut tulevaisuutta varten ja saat vaivattoman ja saumattoman tavan keskustella asiakkaidesi kanssa.

Yksi merkittävimmistä asiakaspalvelupäälliköiden kohtaamista ongelmista on henkilöstöresurssit. Tilastojen puute vaikeuttaa puheluita vastaanottavien agenttien määrän optimointia, mutta jos puhelinpalvelukeskus liitetään UCaaS:ään, ongelma on helppo ratkaista. Integroimalla yhteyskeskuksesi UCaaS:ään saat kokonaisvaltaisen ratkaisun, josta on hyötyä sinulle ja asiamiehillesi, ja asiakkaasi saavat paremman asiakaskokemuksen.

Oletko kiinnostunut oppimaan lisää UCaaS- ja viestintäratkaisuista? Tutustu tarkemmin Telavoxin ratkaisuun, jossa PBX, chat, kokoukset ja Contact Center ovat kaikki yhdellä alustalla. Toimitko vähittäiskaupan alalla? Lue lisää ja selvitä, miten Telavox voi hyödyttää yritystäsi monin tavoin!

Aloita Telavoxin kanssa jo tänään!

Keskustele asiantuntijoidemme kanssa tai osta nyt ja koe rajoittamaton liiketoimintakutsu.