Infografiikka: Miten odotusaika vaikuttaa asiakaskokemukseen

Jaksot

Siirrä puhelinpalvelusi meille jo tänään

Pidä numerosi, autamme sinua muutossa ja aloitamme heti.

Olemme kaikki olleet tilanteissa, joissa olemme odottaneet yrityksen asiakaspalvelua. Voi olla, että olet jonottanut supermarketissa tai odottanut jonossa, että puheluusi vastataan.

Mutta miten odotusaika vaikuttaa asiakkaiden käsitykseen yrityksestäsi ja palveluistasi ja mitä voit tehdä tarjotaksesi paremman kokemuksen?

Infografiikka

Miten odotusaika vaikuttaa asiakaskokemukseen. Huono jononhallinta saa asiakkaat hylkäämään puhelunsa 57 prosenttia on ollut niin turhautuneita puhelinasiakaspalveluun, että on katkaissut puhelunsa saamatta vastausta. Asiakkaat eivät aina hahmota odotusaikaa tarkasti Arvioimme odotusaikaa noin 36 %:lla liikaa Lähes kaksi kolmasosaa on valmis odottamaan jopa 2 minuuttia ennen kuin katkaisee puhelun. Koettu odotusaika vaikuttaa asiakastyytyväisyyteen enemmän kuin todellinen odotusaika. Tuntemattomat odotusajat johtavat negatiiviseen asiakaskokemukseen. Asiakastyytyväisyys kasvaa, kun odotusaika on odotettua lyhyempi. Lähde: Markkinointitiede Usein jonottamisen psykologia on tärkeämpää kuin itse odottamisen tilastot. Professori Richard Larson, MIT Odotusaika vaikuttaa asiakaskokemukseen - ja yrityksesi tuloihin 88 % asiakkaista sanoo, että yrityksen tarjoama kokemus on yhtä tärkeä kuin sen tuotteet tai palvelut. Lähde: Salesforce 48 % asiakkaista on vaihtanut tuotemerkkiä asiakaspalvelun vuoksi. Lähde: Salesforce Lähes 75 % asiakkaista on valmis käyttämään enemmän rahaa, jos yrityksellä on hyvä asiakaspalvelu. Lähde: ICMI

5 askelta asiakaskokemuksen parantamiseen

  1. Vastaa asiakkaiden tiedusteluihin mahdollisimman nopeasti.
  2. Ilmoita heille, kuinka kauan heidän on odotettava vastausta.
  3. Tarjoudu soittamaan asiakkaille takaisin odotusaikojen lyhentämiseksi.
  4. Tee odottamisesta vähemmän stressaavaa tarjoamalla hyödyllistä tietoa.
  5. Kuuntele asiakkaita, jotka ovat odottaneet pitkään ja ovat turhautuneita.

Positiivisen asiakaskokemuksen tarjoaminen – myös odotusaikana – on avainasemassa asiakkaiden säilyttämisessä ja tulojen maksimoimisessa. Kaikki aina siitä, miten toivotat asiakkaat tervetulleiksi, siihen, miten kauan heidän ongelmansa ratkaiseminen kestää, vaikuttaa siihen, miten he suhtautuvat palveluunne ja yritykseenne yleensä. Tehokkaan jononhallinnan ja chatin älykkään käytön avulla voit tarjota aitoa asiakastukea, jolla on merkitystä ja jota arvostetaan. Turvallisuusvaatimusten ja nopean ongelmanratkaisun tasapainottaminen on toinen asia, joka on pidettävä mielessä tukiprosesseja määritettäessä.

Tämä saattaa tuntua paljolta, mutta erinomaisen asiakaspalvelun tarjoamisen hyödyt ovat selvät. Kun vähennät kitkaa asiakaskohtaamisissasi, saat selkeän edun kilpailijoihin nähden ja pidät asiakkaat palaamassa luoksesi kerta toisensa jälkeen.

Aloita Telavoxin kanssa jo tänään!

Keskustele asiantuntijoidemme kanssa tai osta nyt ja koe rajoittamaton liiketoimintakutsu.