Olemme kaikki olleet tilanteissa, joissa olemme odottaneet yrityksen asiakaspalvelua. Voi olla, että olet jonottanut supermarketissa tai odottanut jonossa, että puheluusi vastataan.
Mutta miten odotusaika vaikuttaa asiakkaiden käsitykseen yrityksestäsi ja palveluistasi ja mitä voit tehdä tarjotaksesi paremman kokemuksen?
Infografiikka

5 askelta asiakaskokemuksen parantamiseen
- Vastaa asiakkaiden tiedusteluihin mahdollisimman nopeasti.
- Ilmoita heille, kuinka kauan heidän on odotettava vastausta.
- Tarjoudu soittamaan asiakkaille takaisin odotusaikojen lyhentämiseksi.
- Tee odottamisesta vähemmän stressaavaa tarjoamalla hyödyllistä tietoa.
- Kuuntele asiakkaita, jotka ovat odottaneet pitkään ja ovat turhautuneita.
Positiivisen asiakaskokemuksen tarjoaminen – myös odotusaikana – on avainasemassa asiakkaiden säilyttämisessä ja tulojen maksimoimisessa. Kaikki aina siitä, miten toivotat asiakkaat tervetulleiksi, siihen, miten kauan heidän ongelmansa ratkaiseminen kestää, vaikuttaa siihen, miten he suhtautuvat palveluunne ja yritykseenne yleensä. Tehokkaan jononhallinnan ja chatin älykkään käytön avulla voit tarjota aitoa asiakastukea, jolla on merkitystä ja jota arvostetaan. Turvallisuusvaatimusten ja nopean ongelmanratkaisun tasapainottaminen on toinen asia, joka on pidettävä mielessä tukiprosesseja määritettäessä.
Tämä saattaa tuntua paljolta, mutta erinomaisen asiakaspalvelun tarjoamisen hyödyt ovat selvät. Kun vähennät kitkaa asiakaskohtaamisissasi, saat selkeän edun kilpailijoihin nähden ja pidät asiakkaat palaamassa luoksesi kerta toisensa jälkeen.