Miten maksimoit vähittäiskaupan puhelinratkaisusi?

Jaksot

Siirrä puhelinpalvelusi meille jo tänään

Pidä numerosi, autamme sinua muutossa ja aloitamme heti.

Vähittäismarkkinoilla on tapahtunut monia muutoksia viime vuosikymmenen aikana. Sähköisen kaupankäynnin kehittyminen on muuttanut yritysten toimintatapoja, ja uuteen digitaaliseen maisemaan sopeutuminen on avainasemassa, jotta yrityksesi menestyisi. Digitaalisten työkalujen, kuten UCaaS:n (Unified Communication as a Service) käyttö on erinomainen tapa erottaa yrityksesi kilpailijoistasi.

Vähittäiskaupan toimintaympäristö on muuttunut merkittävästi viime vuosikymmenen aikana. Tarve olla läsnä sekä verkossa että myymälöiden kautta on kasvanut valtavasti, mikä on asettanut vaatimuksia sille, miten ja missä kanavissa meidän pitäisi vastata asiakkaillemme. Miten varmistamme, että pidämme kirjaa siitä, onko yksittäinen asiakas ottanut meihin yhteyttä myymälän, sähköpostin, puhelimen tai chatin kautta? Vai kenties yhdistelmää? Seuraammeko kaikkia virtoja?

Tässä kohtaa Unified Communications as a Service (UCaaS ) tulee kuvaan mukaan. Kun näet palvelumme käytön vähittäiskaupan alalla, huomaat, että se on malli, joka tarjoaa selviä parannuksia sekä tehokkaampaan hallintoon itsellesi että merkityksellisempään ja hallitumpaan asiakaspalveluun.

Lue lisää: Tutustu siihen, miten Telavoxin alusta auttaa vähittäiskauppiaita saavuttamaan täyden potentiaalinsa.

Ratkaisumme avulla asiakkaasi saavat räätälöidyn kokemuksen.

Nykypäivän asiakkaat eivät halua vain alhaisempia hintoja, vaan myös tyydyttäviä ostokokemuksia. He haluavat tuntea olevansa tärkeitä myymälässä ja odottavat henkilökohtaista huomiota. UCaaS mahdollistaa tämän sekä yksinkertaistamalla prosesseja ja mukauttamalla niitä vähittäiskaupan ympäristöön että tarjoamalla innovatiivisia ratkaisuja, jotka tarjoavat juuri sellaisia kokemuksia, joita asiakkaat etsivät.

UCaaS:n tuoma reagointikyky ja saavutettavuus johtavat myös parempaan palveluun ja asiakaskokemukseen ja vähentävät samalla stressiä ja ärsytyksen riskiä. UCaaS on kuitenkin paljon muutakin kuin mobiililaitteiden käyttöä.

UCaaS ja maantieteellisesti hajautetut tai liikkuvat tiimit

Monien vähittäiskauppiaiden henkilöstön on oltava liikkuvaa. Kun infrastruktuuri on pilvipalvelussa, UCaaS:n avulla maantieteellisesti hajallaan olevat tiimit voivat olla yhteydessä asiakkaisiin, myymälähenkilökuntaan ja tukikeskuksiin. Tämä johtaa nopeaan palveluun ja saumattomaan puhelunsiirtoon asiakkaille, ja ohjeita ja tietoja voidaan välittää johtajilta kentällä oleville henkilöille ja päinvastoin.

Telavoxin kautta asiakkaasi voidaan helposti ohjata suoraan henkilölle, joka vastaa parhaiten. Yksi esimerkki voisi olla saapuvan puhelun ohjaaminen automaattisesti vastuulliselle KAM:lle. UCaaS:ää jo käyttävät vähittäiskauppiaat kertovat, että viestintä on parantunut ja puhelinkustannukset ovat pienentyneet, ja että he säästävät huomattavasti aikaa laskutuksen tehostumisen ja käyttäjäystävällisen hallinnoinnin muodossa.

Lue lisää siitä, miten voit parantaa yhtenäistä viestintää pilvipohjaisen puhelinvaihteen avulla .

Integroinnit tarjoavat yhtenäisen asiakaspolun

Kun integroit UCaaS-ratkaisusi yhteyskeskusratkaisuun (kuten Zendeskiin, Salesforceen, Freshdeskiin tai Dynamicsiin), asiakkaiden ei tarvitse vastata samoihin kysymyksiin jokaiselle uudelle henkilölle, jonka kanssa he puhuvat, mitä kaikki arvostavat ja mikä säästää paljon aikaa.

Henkilöstö, jolla on käytössään edistyksellisiä työkaluja, jotka yksinkertaistavat heidän työtään, on tuottavampaa ja ennakoivampaa – mikä puolestaan lisää motivaatiota ja parantaa työmoraalia. Leikittele ajatuksella, että voit nähdä kaikki asiakkaiden vuorovaikutustilanteet yhdestä käyttöliittymästä riippumatta siitä, mitä kanavaa pitkin asiakkaasi ovat yrittäneet tavoittaa sinut. Lisää sitten, että samassa käyttöliittymässä voit nähdä tilastoja ja linkittää puhelut haluamallesi kollegalle.

Ohjelmoitavuus auttaa muuttamaan asiakaskokemuksen ”hyvästä” ”loistavaksi”.

Hieno tapa tehdä vaikutus asiakkaisiin on varmistaa, että heidän kokemuksensa on huippuluokkaa, jos heidän on joskus otettava sinuun yhteyttä. Yksi tapa tehdä tämä on käyttää ohjelmoitavuutta puhelinvaihteessasi. Yksinkertaisesti sanottuna ohjelmoitavuus tarkoittaa sitä, että puhelinvaihteeseen sisällytetään esimerkiksi näppäimistösyötteitä ja API-yhteyksiä, jotta agentti saa mahdollisimman paljon tietoa soittajasta.

Voit esimerkiksi soittaa ennalta nauhoitetun viestin, jossa soittajaa pyydetään syöttämään tilausnumero puhelimen näppäimistöllä. Järjestelmä voi sitten automaattisesti tarkistaa tilauksen tilan sähköisen kaupankäynnin alustasta ja toistaa toisen ennalta nauhoitetun viestin, jossa soittajalle ilmoitetaan, että hänen tilauksensa on toimitettu.

Tämä tarkoittaa, että asiakkaasi saa selkeän vastauksen heti, jolloin asiamiehet voivat keskittyä monimutkaisempiin tukipyyntöihin, jotka vaativat enemmän huomiota.

UCaaS ja aikataulutus

Jos yrityksesi on suurempi, sinulla on todennäköisesti paljon henkilökuntaa. Tämä tarkoittaa myös aikataulutusta, joka vie paljon arvokasta aikaa. Lomien ja poissaolojen yhteydessä työvuorot on jaettava uudelleen, mikä on myös haastavaa ja aikaa vievää.

Usein useiden esimiesten on seurattava viime hetken muutoksia työaikatauluihin, mutta UCaaS:n ja mobiililäsnäolon avulla kaikki tietävät, kuka on töissä ja kuka on käytettävissä. Kollegat voivat helposti välittää puheluita eteenpäin ja auttaa toisiaan, kun henkilöstöä on vähän. Oikein käytettynä UCaaS voi vähentää sekä henkilöstön että johdon stressiä.

Yhtenäinen viestintä parantaa perehdytys- ja koulutusvalmiuksia.

Uudet työntekijät tarvitsevat tietenkin perehdytystä, mutta esimiehillä ei aina ole aikaa siihen. Vähittäiskaupassa on tavallista, että uudet työntekijät valittavat koulutuksen puutteesta, ennen kuin heidän odotetaan pärjäävän omillaan.

Se on vielä vaikeampaa ympäristöissä, joissa kaiken on tapahduttava nopeasti, ihmiset tekevät eri vuoroja eivätkä välttämättä ole paikalla samaan aikaan kuin uudet työntekijät. UCaaS voi auttaa ratkaisemaan tämän laajan puhelin- ja videoneuvotteluominaisuuden avulla. UCaaS:n avulla voidaan myös jakaa videoita ja asiakirjoja, jotta uudet työntekijät voivat katsoa ja lukea tärkeitä tietoja ja tehdä parhaan mahdollisen työnsä tai harjoitella prosesseja, kun muisti pettää.

Lue lisää: Tillväxtverketin Ewa Thylénin onnistunut digitaalinen käyttöönotto.

Mitä tehdä yleisten vapaapäivien ja lomien aikana

Vähittäiskaupan henkilöstötarpeet ovat usein kausiluonteisia. Suunnittelua on tehtävä useita viikkoja ja joskus kuukausia etukäteen. UCaaS:n avulla voit virtaviivaistaa prosessia ja toteuttaa aikataulun paljon nopeammin. UCaaS-ratkaisun tilastotyökalujen analyysien ja tallennettujen tietojen ansiosta voit parantaa päätöksentekoprosessia ja tehdä helposti mukautuksia yhdessä paikassa tai useammassa paikassa kerralla.

Vähittäiskauppiaat tunnistavat yhä useammin UCaaS:n kestävänä digitaalisena ratkaisuna, joka edistää kasvua ja menestystä. Se on erittäin räätälöitävissä oleva ja joustava ratkaisu, joka vastaa moniin liiketoiminnan tarpeisiin useilla eri tasoilla ja tarjoaa omistajille, johdolle ja henkilöstölle työkalut tulevaisuuden haasteisiin vastaamiseksi. Lue lisää siitä, miten UCaaS:n budjetti laaditaan.

Niille, jotka haluavat tietää lisää UCaaS:stä muilla toimialoilla:

Aloita Telavoxin kanssa jo tänään!

Keskustele asiantuntijoidemme kanssa tai osta nyt ja koe rajoittamaton liiketoimintakutsu.