Vältä näitä virheitä ostaessasi yrityspuhelimia.

Jaksot

Siirrä puhelinpalvelusi meille jo tänään

Pidä numerosi, autamme sinua muutossa ja aloitamme heti.

Onko aika päivittää yrityksesi puhelinvaihde- ja puhelinpalvelut? On asioita, jotka on syytä pitää mielessä, jotta et lankea mihinkään yleisiin sudenkuoppiin. Tässä on neljä klassista virhettä, joita kannattaa varoa.

1. toimittajalle ei aseteta oikeita vaatimuksia.

Yksi virhe, jonka monet ihmiset tekevät puhelin- ja PBX-palveluiden ostamisessa, on se, että he eivät ole tarpeeksi tarkkoja määrittelijöitä heti alussa. Pahimmassa tapauksessa saatat allekirjoittaa sopimuksen luullen ostavasi jotain, mitä palveluntarjoaja ei pysty toimittamaan. Jotta voisit nähdä harkitsemasi palvelun todelliset hyödyt, sinun on saatava käsitys siitä, miten se toimii todellisuudessa. Pyydä testiympäristöä, jossa on suora yhteys järjestelmässä päivittäin työskenteleviin ihmisiin.

Hyvä esimerkki on perustaa yhteinen testiryhmä, jossa sekä toimittaja että sinä asiakkaana olet edustettuna. Tällä tavoin voit esittää toimittajalle vaatimuksia jo varhaisessa vaiheessa ja saat ”parhaat käytännöt” juuri sinun liiketoimintaasi varten. Muista, että toimittaja on asiantuntija ja että tyhmiä kysymyksiä ei ole.

Lue lisää: Puhelinvaihde pienyrityksille: Miten valita oikea palveluntarjoaja?

2. Väärät ihmiset päätöksentekoprosessissa

Perusteellisuus ja oikeiden henkilöiden ottaminen mukaan alusta alkaen on kriittinen tekijä uusia ratkaisuja hankittaessa. Yleinen virhe on, että työtä varten perustetaan vain erillinen projektiryhmä tai että johto, ohjauskomitea tai IT-osasto hoitaa koko prosessin yksin. Nämä eivät kuitenkaan ole ainoat henkilöt, jotka päätyvät työskentelemään ratkaisun parissa.

Varmista sen sijaan, että organisaatiosi eri osien käyttäjät otetaan mukaan jo varhaisessa vaiheessa – muuten on suuri vaara, että monet heistä jäävät paitsi olennaisista ominaisuuksista, kun kaikki aktivoidaan.

3. Liian suuri keskittyminen kustannuksiin

Yleinen virhe kaikissa hankintamuodoissa on se, että päätöksentekijöillä on taipumus painottaa liikaa kustannuksia – ja unohtaa ajatella kokonaisuutta. Ratkaisun valinnan ei pitäisi määräytyä vain liikennehintojen tai lisenssikustannusten perusteella, vaan sen perusteella, miten kaikki toimii pitkällä aikavälillä, kun liiketoimintasi kehittyy. Ei välttämättä ole väliä, vaikka selailu olisi muutaman dollarin halvempaa, jos kaikki käyttäjät joutuvat käyttämään paljon aikaa monimutkaiseen järjestelmään.

Pidä huolta toimittajastasi – hänen pitäisi pystyä auttamaan ja kertomaan, miten puhelin- ja PBX-järjestelmät mukautuvat ajan myötä ja kasvavat yrityksesi mukana. Kun saat pitkän aikavälin ja kattavan näkökulman, tarjouksen hintalappu ei ole niin ratkaiseva.

Lue lisää: Vanhat varusteesi maksavat enemmän kuin luuletkaan.

4. Odotukset siitä, että kaikki sujuu moitteettomasti.

Kun sinulle esitetään loistava projektisuunnitelma ja hienosti pakattu tuote, on tavallista odottaa virheetöntä matkaa – mutta matkan varrella on aina sudenkuoppia. Pitkäjänteinen lähestymistapa hankintoihin ei siis ole tärkeää vain liiketoimintasi kasvattamisen kannalta, vaan myös sen varmistamiseksi, että toimittajasi pystyy seuraamaan sinua koko matkan ajan.

Aseta seurantaa koskevat vaatimukset heti alusta alkaen – haluatko esimerkiksi, että voit tulevaisuudessa muuttaa jonotusjärjestelmää ja tehdä muutoksia puhelinvaihteessa itse? Silloin toimittajan on osoitettava mahdollisuudet tähän jo nyt. Valitse kumppani, joka kestää pientä kritiikkiä ja tekee edistyneestä helppoa. Silloin matka ei ole niin kuoppainen.

Lue lisää: Toxic kasvoi 700 prosenttia ja Telavox tuki koko matkan ajan.

Yhteenveto: Ennakoiva työ on avain hyviin tuloksiin

Puhelinpalvelut ja PBX ovat monien yritysten ytimessä, ja ne voivat helposti johtaa korkeisiin kustannuksiin, tyytymättömyyteen ja vieraantumiseen, jos et ole varovainen. Ota useat työntekijät mukaan alusta alkaen ja valitse kumppani, joka voi räätälöidä ratkaisun yrityksellesi – sekä nyt että tulevaisuudessa. Avainsana on proaktiivisuus.

Käytä hieman ylimääräistä aikaa tarpeidesi ja vaatimuksiesi analysointiin, ennen kuin teet päätöksen, ja varmista, että teet tiivistä yhteistyötä toimittajasi kanssa. Hyvä yhteistyö = tyytyväiset asiakkaat!

Aloita Telavoxin kanssa jo tänään!

Keskustele asiantuntijoidemme kanssa tai osta nyt ja koe rajoittamaton liiketoimintakutsu.